close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה אוכל ארנבון ננסי – מידע והמלצות

מערכת שורשי שבט, תשעז06/02/2017

התזונה המתאימה עבור הארנבון הננסי שלכם היא המרכיב הבריאותי החשוב ביותר בחייו!

תגיות:
מתוך אתר ארנבון ננסי
צילום: צילום מסך
התזונה המתאימה עבור הארנבון הננסי שלכם היא המרכיב הבריאותי החשוב ביותר בחייו. כדי לדאוג לשמר את הבריאות ולעזור לו לגדול בצורה הטובה ביותר, עלינו להשתמש במספר מצרכים מצומצם ולהימנע מאחרים אשר יכולים להוות סכנה של ממש. בכתבה הבאה תוכלו למצוא מה אוכל ארנב ננסי וכיצד יש לספק לו את התזונה המתאימה.

חציר
החציר הוא קריטי עבור ההתפתחות התקינה של הארנבונים האלו. עליכם לספק לארנבון שלכם חציר טרי באופן קבוע כך שהוא יוכל לאכול מתי שרק יתחשק לו. החציר מספק סיבים חשובים מאוד והוא גם לא מכיל כמות רבה של קלוריות כך שאין ממה לפחד מהשמנה.

החציר תורם רבות גם לגדילה נאותה ותקנית של השיניים של היצורים החמודים האלו, הודות לעובדה שהאכילה שלו מסייעת לשיוף של השיניים עד לצורה והאורך הנכון של כל שן, כך השיניים לא יפצעו את הפה שלהם או יגרמו לו לחדול מאכילה.
עבור ארנבונים צעירים במיוחד תוכלו להשתמש בחציר אספסת אשר עוזר לתהליך הגדילה שלהם בזכות כמויות החלבון הגדולות למדי. עבור ארנבונים בוגרים מעל לשישה חודשים תוכלו להשתמש בכל סוג חציר ביניהם תוכלו למצוא חציר טימוטי, תלתן יבלית ושיבולת שועל.

כופתאות
כופתאות המזון עוזרות לשמור על האיזון החשוב בתזונה של ארנב ננסי בנוסף למערכת העיכול שלהם. על הכופתאות להכיל לא פחות מ-18% של סיבים, 12% חלבונים לארנבון בוגר ו-16% עבור הצעירים, לא יותר מ-5% שומן. הקפידו לבדוק את הכופתאות מבחינת הערך התזונתי לפני שאתם מבצעים רכישה משום שישנם מוצרים אשר לא מכילים את מה שמובטח על האריזה, ושימו לב להימנע מכופתיות אשר מכילות בתוכן חטיפים.
השתדלו לבחור כופתאות עם כמות סידן של עד אחוז אחד וכמות זרחן אשר תנוע סביב חצי אחוז בלבד. הויטמינים גם הם חשובים מאוד עבור הארנבונים הקטנים ומהווים מרכיב חשוב בגדילה הנאותה של הארנב.

מים
הקפידו לאפשר לארנבון שלכם גישה למקור מים נקי בכל עת. הארנבים צורכים כמויות גדולות למדי של מים והם עוזרים לעיכול ומונעים התייבשות. ללא גישה למים, הארנבון לא יאכל כראוי ותוכלו למצוא אותו חולה מהר מאוד, מה שידרוש ממכם ביקור אצל הוטרינר.

גורי ארנבונים לרוב יונקים במשך שלושה שבועות מהאם, ולאחר מכן יעברו לצרוך את הכופתאות של אמם, ובלילה ימשיכו לינוק לעוד מספר שבועות. רוב הגורים נגמלים בצורה מלאה לאחר כחודשיים מיום היוולדם, ולאחר מכן יוכלו לצרוך חציר, מים וכופתאות באופן שוטף.

ארנבונים בוגרים מסוגלים לצרוך גם ירקות ועלים אשר יוכלו לעזור בנושא התזונה, אך יש לשים לב לסוג הירק משום שלא כולם מתאימים כאוכל לארנב ננסי וחלקם יכולים להוביל למצבים של שלשולים ומחלות אשר יכולות לגרום למוות בטרם עת.
השתדלו לשמור על איזון התזונה של הארנבים בצורה נכונה, זהו החלק הכי חשוב בגידול שלהם. מעוניינים לרכוש ארנב ננסי? בקרו באתר Adi's Rabbitry
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה